Szkolenie przewidziane dla osób zaczynających przygodę z modyfikacjami silników lub motorsportem.
Szkolenie składa się z 3 modułów:
Moduł 1: Sterowanie nowoczesnych silników spalinowych
- Wprowadzenie w układy mechatronicznych systemów sterowania i funkcje sterowników silników spalinowych, algorytmy strategii sterowania momentu obrotowego;
- Zagadnienia związane z ograniczeniem wydajności podzespołów
- Metody pomiaru mocy i momentu w warunkach drogowych i stacjonarnych;
- Strategie sterowania ilością̨/masą dostarczanego paliwa i powietrza, kątem wyprzedzenia zapłonu/wtrysku;
- Diagnostyczne metody oceny stanu technicznego pojazdu/silnika przed modyfikacją(analiza logowanych parametrów, omówienie funkcjonalności dataloggerów i analizatorów).
Moduł 2: Metody odczytu i zapisu danych w sterownikach silników spalinowych.
- Dostępne urządzenia do odczytu i zapisu danych w sterownikach ECU oraz ich krótka charakterystyka;
- Praktyczne zajęcia odczytu i zapisu pamięci (Bench, BDM, BOOT) z wykorzystaniem obecnie stosowanych programatorów;
- Metody zabezpieczeń́ „antytuningowych” oraz omówienie sum kontrolnych;
- Transmisja danych podczas odczytu i zapisu pamięci.
Moduł 3: Podstawy edycji danych zapisanych w pamięci sterowników (część praktyczna):
- Omówienie obszarów kalibracyjnych pamięci ECU oraz selekcja istotnych „map” z punktu widzenia chiptuningu;
- Obsługa programu WinOLS oraz StageX (konfiguracja, prezentacja 2D/3D, factory i offsety, metody szybkiego dodawania i kopiowania zmian);
- Metodyka wyszukiwania map, struktury plików odczytanych z pamięci sterowników samochodowych;
- Techniki modyfikacji map edytowanych w celu zwiększenia momentu/mocy silników spalinowych (na przykładzie wybranej grupy sterowników ME9 / MED);
- Problemy związane z niewłaściwą edycją, sposobem odczytu lub zapisu modyfikowanego programu oraz ich rozwiązywanie;
- Porównywanie plików i przenoszenie zmian;
- Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.
Osoby biorące udział w szkoleniu muszą posiadać podstawową wiedzę z zakresu budowy, działania oraz eksploatacji silników spalinowych.
Szkolenie jest współorganizowane razem z firmą 109-Performance – reprezentowaną przez Michała Rzyma
Osoby biorące udział w szkoleniu muszą zabrać ze sobą laptopa (najlepiej z ekranem o jak największej przekątnej) z zasilaczem wraz z zainstalowanym programem WinOLS w wersji DEMO:
https://www.evc.de/en/download/down_winols.asp
Szkolenie odbywa się w Warszawie
Szkolenie trwa 16 godzin:
Piątek– g. 09:00 – 16:30
Sobota – g. 8:30 – 16:30
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W piątek i sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia).
Warunkiem uczestnictwa jest opłacenie uczestnictwa najpóźniej 6 dni roboczych przed szkoleniem – koszt szkolenia: 4500 zł brutto.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.
Na szkoleniu istnieje możliwość zakupu/rezerwacji sprzętu do odczytu sterowników (programatory, otwieraki ECU, igły, ramy itp.) oraz oprogramowania (WinOLS, ECM, StageX).
Maksymalna liczba uczestników – 8 osób
Pliki szkoleniowe oraz demo wersję programu można znaleźć tutaj: https://ms-group.pl/pliki