Szkolenie przewidziane dla osób zaczynających przygodę z modyfikacjami silników (chiptuningiem) lub motorsportem.

Szkolenie składa się z 3 modułów:

Moduł 1: Sterowanie nowoczesnych silników spalinowych

  • Wprowadzenie w układy mechatronicznych systemów sterowania i funkcje sterowników silników spalinowych, algorytmy strategii sterowania momentu obrotowego;
  • Zagadnienia związane z  ograniczeniem wydajności podzespołów
  • Metody pomiaru mocy i momentu w warunkach drogowych i stacjonarnych;
  • Strategie sterowania ilością̨/masą dostarczanego paliwa i powietrza, kątem wyprzedzenia zapłonu/wtrysku;
  • Diagnostyczne metody oceny stanu technicznego pojazdu/silnika przed modyfikacją(analiza logowanych parametrów, omówienie funkcjonalności dataloggerów i analizatorów).

Moduł 2: Metody odczytu i zapisu danych w sterownikach silników spalinowych.

  • Dostępne urządzenia do odczytu i zapisu danych w sterownikach ECU oraz ich krótka charakterystyka;
  • Praktyczne zajęcia odczytu i zapisu pamięci (Bench, BDM, BOOT) z wykorzystaniem obecnie stosowanych programatorów;
  • Metody zabezpieczeń́ „antytuningowych” oraz omówienie sum kontrolnych;
  • Transmisja danych podczas odczytu i zapisu pamięci.

Moduł 3: Podstawy edycji danych zapisanych w pamięci sterowników (część praktyczna):

  • Omówienie obszarów kalibracyjnych pamięci ECU oraz selekcja istotnych „map” z punktu widzenia chiptuningu;
  • Obsługa programu WinOLS oraz StageX (konfiguracja, prezentacja 2D/3D, factory i offsety, metody szybkiego dodawania i kopiowania zmian);
  • Metodyka wyszukiwania map, struktury plików odczytanych z pamięci sterowników samochodowych;
  • Techniki modyfikacji map edytowanych w celu zwiększenia momentu/mocy silników spalinowych (na przykładzie wybranej grupy sterownikówEDC17);
  • Problemy związane z niewłaściwą edycją, sposobem odczytu lub zapisu modyfikowanego programu oraz ich rozwiązywanie;
  • Porównywanie plików i przenoszenie zmian;
  • Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

Osoby biorące udział w szkoleniu muszą posiadać podstawową wiedzę zakresu budowy, działania oraz eksploatacji silników spalinowych.

Osoby biorące udział w szkoleniu muszą zabrać ze sobą laptopa (najlepiej jak najwięcej cali) z zasilaczem wraz z zainstalowanym programem WinOLS w wersji DEMO:

https://www.evc.de/en/download/down_winols.asp

Szkolenie odbywa się  w Hotelu Air na warszawskim Okęciu:

https://goo.gl/maps/CVhYZzc28YyEinVk9

Szkolenie trwa 12 godzin:

Piątek– g. 09:30 – 16:30

Sobota – g. 8:30 – 16:30

Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.

W piątek i sobotę i godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia).

Warunkiem uczestnictwa jest opłacenie uczestnictwa  najpóźniej 6 dni roboczych przed szkoleniem – koszt szkolenia: 4000 zł brutto.

Zapisy na szkolenia odbywają się poprzez zakup uczestnictwa na konkretny termin  tutaj

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.

Na szkoleniu istnieje możliwość zakupu/rezerwacji sprzętu do odczytu sterowników (programatory, otwieraki ECU, igły, ramy itp.) oraz oprogramowania (WinOLS, ECM, StageX).

Pliki szkoleniowe orz demo wersję programu można znaleźć tutaj: https://ms-group.pl/pliki

Maksymalna liczba uczestników: 10