[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Szkolenia z zakresu elektroniki samochodowej podzielone są na dwa etapy. Pierwszy dotyczy podstawowych technik pomiarowych w praktyce warsztatowej. Wiedza i praktyka zdobyta podczas odbytego szkolenia ułatwi i znacząco przyspieszy diagnostykę czujników i elementów wykonawczych znajdujących się na wyposażeniu pojazdu.

Szkolenie składa się z części teoretycznej oraz praktycznej.

Część teoretyczna:

  • Teoria elektroniki ( podstawowe pojęcia, napięcie prąd, rezystancja, indukcyjność, pojemność)
  • Połączenie równoległe i szeregowe podstawowych elementów elektronicznych
  • Schematy elektryczne ( podstawowe oznaczenia i symbole, czytanie schematów elektrycznych)
  • Sposoby zasilania odbiorników
  • Przyrządy pomiarowe ( sondy pomiarowe, multimetr, cęgi prądowe, oscyloskop ), omówienie zasad prawidłowego pomiaru, zakresów pomiarowych
  • Samochodowe maszyny elektryczne (alternator, rozrusznik)
  • Składniki obwodów elektrycznych w pojeździe:
    • Zabezpieczenie obwodów elektrycznych ( bezpieczniki i klemy pirotechniczne)
    • Przekaźniki
  • Dobór chemii warsztatowej oraz podstawowych narzędzi
Szkolenie elektronika samochodowa

Część praktyczna:

  • Podstawowe zależności elektryczne w praktyce
  • Praktyczne przykłady pomiarów i budowania układów na płytkach stykowych
  • Emulacja czujników z wykorzystaniem rezystorów/potencjometrów
  • Obsługa oscyloskopu od podstaw – praktyczne pomiary sygnałów napięciowych oraz prądowych
  • Naprawy i modyfikacje wiązek elektrycznych – połączenia przewodów, zaciskanie konektorów, rozbieranie kostek
  • Pomiar napięcia ładowania, pobór prądu w trybie uśpienia
  • Metoda weryfikacji przekaźników oraz ich podłączenie w istniejącym układzie
  • Sensory (teoria + pomiary elementów sprawnych i uszkodzonych, multimetr + oscyloskop):
    • Czujniki potencjometryczne ( położenia przepustnicy, położenia pedału przyspieszenia)
    • Czujniki piezoelektryczne
    • Czujniki indukcyjne
    • Czujniki Halla
    • Czujniki ciśnienia ( MAP sensor, ciśnienia paliwa)
    • Czujniki temperatury NTC i PTC ( temperatury powietrza, oleju silnikowego, paliwa, włącznik termiczny wentylatora)
    • Przepływomierze powietrza masowe
    • Sonda lambda
  • Sygnały PWM – zasada działania, sterowanie urządzeń wykonawczych
  • Informacje przesyłane częstotliwościowo
  • Elementy wykonawcze( teoria + pomiary):
    • Zawory elektromagnetyczne
    • Przepustnica
  • Planowanie ścieżki diagnostycznej na podstawie schematu elektrycznego oraz kodu usterki  (kod usterki, analiza błędu i wytypowanie potencjalnych uszkodzeń, czytanie schematów)
  • Diagnoskop uniwersalny (Topdon) – podstawy obsługi, możliwości zastosowania, interpretacja raportów
  • Diagnostyka w praktyce – pomiary w instalacji samochodowej dla rzeczywistej usterki w oparciu o DTC z wykorzystaniem diagnoskopu i schematów elektrycznych- samodzielna diagnoza
Szkolenie odbywa się w Hotelu Air na warszawskim Okęciu:
https://goo.gl/maps/CVhYZzc28YyEinVk9
Szkolenie trwa 8 godzin:
Sobota – g. 8:30 – 16:30
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem – koszt szkolenia: 1049 zł brutto
Szkolenie prowadzone w grupach maksymalnie 8 osobowych.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.