Szybkie linki

Chiptuning
Sieci CAN
Elektronika Samochodowa
Obsługa programatorów
Chiptuning – ECM Titanium
Chcesz zostać naszym partnerem? Zapraszamy do kontaktu!

Pasja, doświadczenie, długoletnia praktyka na Politechnice Warszawskiej oraz współpraca z jednostkami szkoleniowymi zaowocowała powstaniem oferty wielu szkoleń z zakresu elektroniki samochodowej. Nasze szkolenia skierowane są do następujących grup zawodowych:

  • elektromechanicy i elektronicy samochodowi

  • osoby zajmujące się modyfikacjami silników spalinowych

  • osoby chcące rozpocząć przygodę z tzw. chiptuningiem lub tuningiem

  • rzeczoznawcy, osoby pracujące w branży ubezpieczeniowej

  • przedstawiciele organów ścigania, laboratoriów kryminalistycznych itp.

Metody odczytu sterowników oraz weryfikacji parametrów pojazdu przed i po modyfikacji

Szkolenia z zakresu odczytu zawartości pamięci sterowników silników spalinowych mających na celu zmianę przebiegu momentu obrotowego lub aktywacji/dezaktywacji określonych systemów lub funkcji. Szkolenie to przygotowuje uczestnika do obsługi najpopularniejszych programatorów dostępnych na rynku w każdej z dostępnych metod odczytu/zapisu. Dodatkowo uczestnik zdobywa wiedzę pozwalającą na identyfikację i rejestrację przebiegów czasowych  parametrów rzeczywistych pojazdów szczególnie istotnych z punktu widzenia modyfikacji.

Dla osób zaczynających przygodę z modyfikacjami silników lub motorsportem.

Osoby biorące udział w szkoleniu muszą posiadać podstawową wiedzę zakresu budowy, działania oraz eksploatacji silników spalinowych.

Szkolenie składa się z trzech modułów:

Moduł 1: Rejestracja parametrów rzeczywistych

  • Wprowadzenie w układy mechatronicznych systemów sterowania silników spalinowych
  • Najważniejsze parametry rzeczywiste dla silników benzynowych i diesla oraz warunki ich rejestracji
  • Diagnostyczne i organoleptyczne metody oceny stanu technicznego pojazdu/silnika przed modyfikacją
  • Postępowanie w przypadku wyłączania systemów  Adblue/EGR/SCR/DPF/FAP oraz obsługi błędów

Moduł 2: Metody odczytu i zapisu danych w sterownikach silników spalinowych

  • Dostępne urządzenia do odczytu i zapisu danych w sterownikach ECU/TCU oraz ich krótka charakterystyka
  • Sposoby odczytu i zapisu pamięci (OBD, BDM, bezpośrednia) oraz rodzaje magazynów pamięci
  • Metody zabezpieczeń́ „antytuningowych” oraz omówienie sum kontrolnych
  • Transmisja danych podczas odczytu i zapisu pamięci

Moduł 3: Praktyczne metody odczytu sterowników

  • Odczyt ECU poprzez złącze OBD za pomocą: Flex, Autotuner, KESSv2, VF2 Flasher
  • Metody odczytu/zapisu nie wymagające otwarcia sterownika ( Bench/TriCore)
  • Metody otwierania i poprawnego sklejania sterowników
  • Odczyt BDM/Boot z wykorzystaniem ramy

Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ

Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy

lub w pobliskich hotelach, o czym informujemy kilka dni przed szkoleniem

Szkolenie trwa 6 godzin:

Piątek – g. 12:00-18:30

Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.

W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)

Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.

Maksymalna liczba uczestników – 8 osób

Cena: 1250 brutto PLN*

Chiptuning

Szkolenia z zakresu modyfikacji zawartości pamięci sterowników silników spalinowych mających na celu zmianę przebiegu momentu obrotowego lub aktywacji/dezaktywacji określonych systemów lub funkcji. Szkolenie to prowadzimy na różnych poziomach w różnych konfiguracjach.

Początkujący

Dla osób zaczynających przygodę z modyfikacjami silników lub motorsportem.

Osoby biorące udział w szkoleniu muszą posiadać podstawową wiedzę zakresu budowy, działania oraz eksploatacji silników spalinowych.

Osoby biorące udział w szkoleniu muszą zabrać ze sobą laptopa z zasilaczem wraz z zainstalowanym programem WinOLS w wersji DEMO:

https://www.evc.de/en/download/down_winols.asp

Szkolenie składa się z 3 modułów:

Moduł 1: Sterowanie nowoczesnych silników spalinowych

  • Wprowadzenie w układy mechatronicznych systemów sterowaniai funkcje sterowników silników spalinowych, algorytmy strategii sterowania momentu obrotowego
  • Zagadnienia związane z  ograniczeniem wydajności podzespołów
  • Metody pomiaru mocy i momentu w warunkach drogowych i stacjonarnych
  • Strategie sterowania ilością̨/masą dostarczanego paliwa i powietrza
  • Diagnostyczne metody oceny stanu technicznego pojazdu/silnika przed modyfikacją(analiza logowanych parametrów, omówienie funkcjonalności dataloggerów i analizatorów)

Moduł 2: Metody odczytu i zapisu danych w sterownikach silników spalinowych (część praktyczna)

  • Omówienie dostępnych urządzeńdo odczytu i zapisu danych w sterownikach ECU oraz ich krótka charakterystyka
  • Sposoby odczytu i zapisu pamięci (OBD, BDM, BOOT) oraz rodzaje magazynów pamięci
  • klonowanie sterowników
  • Metody zabezpieczeń́ „antytuningowych” oraz omówienie zagadnienia sum kontrolnych
  • Transmisja danych podczas odczytu i zapisu pamięci

Moduł 3: Podstawy edycji danych zapisanych w pamięci sterowników

  • Omówienie obszarów kalibracyjnych pamięci ECU oraz selekcja istotnych „map” z punktu widzenia chiptuningu
  • Obsługi programu WinOLSoraz StageX (konfiguacja, prezentacja 2D/3D, factory i offsety, metody szybkiego dodawania i kopiowania zmian)
  • Metodyka wyszukiwania map, struktury plików odczytanych z pamięci sterowników samochodowych
  • Techniki modyfikacji map edytowanych w celu zwiększenia momentu/mocy silników spalinowych (na przykładzie wybranej grupy sterownikówEDC17)
  • Problemy związane z niewłaściwą edycją, sposobem odczytu lub zapisu modyfikowanego programu oraz ich rozwiązywanie.
  • Porównywanie plików i przenoszenie zmian
  • Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników

Szkolenie odbywa się w Hotelu Air na warszawskim Okęciu:
https://goo.gl/maps/CVhYZzc28YyEinVk9

Szkolenie trwa 16 godzin:

Piątek– g. 09:00 – 16:30
Sobota – g. 8:30 – 16:30

Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.

Każdego dnia o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)

Warunkiem uczestnictwa jest opłacenie uczestnictwa  najpóźniej 6 dni roboczych przed szkoleniem – koszt szkolenia: 4000 zł brutto

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 6 dni przed szkoleniem.

Zapisy na szkolenia odbywają się poprzez zakup uczestnictwa w naszym sklepie tutaj 

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu / miejsca z przyczyn od siebie niezależnych.

Uczestnik może zrezygnować z udziału w szkoleniu bez ponoszenia kosztów najpóźniej na 6 dni roboczych przed planowanym rozpoczęciem szkolenia.

W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 6 dni roboczych organizator zastrzega sobie prawo zatrzymania 30 % kwoty szkolenia z tytułu kosztów administracyjno – lokalowych.

W przypadku rezygnacji z udziału w dniu szkolenia Uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami, a kwestie udziału w innym terminie zostaną ustalone indywidualnie.

Cena: 4000 brutto PLN*

Zaawansowany

Dla osób, które brały udział w pierwszym poziomie w naszej firmie lub osób które:

  • posiadają  pełną wiedzę z poziomu pierwszego
  • posiadają doświadczenie w modyfikacjach ale chcą uzupełnić i usystematyzować wiedzę oraz pogłębić wiedzę zakresu identyfikacja, wyszukiwania oraz edycji map w sterownikach Bosch, Siemens

W obu ostatnich przypadkach wiedza ta potwierdzana jest poprzez rozmowę telefoniczną lub konwersację mailową.

Szkolenie trwa 2 dni ( 16h)

  • Przypomnienie funkcji WinOLS oraz omówienie funkcji zaawansowanych, znacznie przyspieszających pracę przy obróbce plików
  • Różnice i podobieństwa w grupach sterowników
  • Modyfikacja silników o zapłonie samoczynnym (Diesla) na przykładzie (EDC16, 17, SID, PCR ewentulanie denso/delphi)
    • Precyzyjna kalibracja AFR/ʎ (no smoke strategy)
    • Techniki kształtowania i obliczania doładowania/przepływu
    • Strategie sterowania SOI
    • Limitery i finalne kształtowanie krzywej momentu obrotowego
    • Tabele błędów, tryby awaryjne
    • Dezaktywacja systemu EGR
    • Dezaktywacja systemu AdBlue/NOx
    • Dezaktywacja systemu DPF
    • Torque monitoring
    • Interakcja ECU-TCU
    • Sposoby zmniejszania EGT

Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ

Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy

Szkolenie trwa 16 godzin:

Sobota – g. 8:30 – 16:30

Niedziela – g. 8:30 – 16:30

Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.

W sobotę oraz niedzielę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)

Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 2 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.

Maksymalna liczba uczestników – 4 osoby

Cena: 8500 brutto PLN*

Eskpercki

Metody modyfikacji plików – ECM Titanium

Szkolenia z zakresu modyfikacji zawartości pamięci sterowników silników spalinowych mających na celu zmianę przebiegu momentu obrotowego lub aktywacji/dezaktywacji określonych systemów lub funkcji. Szkolenie to prowadzimy na oprogramowaniu Alientech – ECM Titanium

Dla osób zaczynających przygodę z modyfikacjami silników lub motorsportem.

Osoby biorące udział w szkoleniu muszą posiadać podstawową wiedzę zakresu budowy, działania oraz eksploatacji silników spalinowych.

Osoby biorące udział w szkoleniu muszą zabrać ze sobą laptopa z zasilaczem oraz myszką.

  • Wprowadzenie w układy mechatronicznych systemów sterowania silników spalinowych;
  • Strategie sterowania masą dostarczanego paliwa i powietrza;
  • Omówienie pojęć związanych z kalibracją parametrów sterowania silników spalinowych;
  • Problemy związane z niewłaściwą edycją, sposobem odczytu lub zapisu modyfikowanego programu oraz ich rozwiązywanie;
  • Obsługa programu ECM Titanium;
  • Obszary kalibracyjne pamięci ECU oraz omówienie podstawowych map;
  • Techniki modyfikacji map edytowanych w celu zwiększenia momentu/mocy silników spalinowych (na przykładzie wybranej grupy sterowników);
  • Precyzyjna kalibracja AFR/ʎ (no smoke strategy);
  • Techniki kształtowania i obliczania doładowania/przepływu;
  • Strategie sterowania SOI;
  • Limitery i finalne kształtowanie krzywej momentu obrotowego;

Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ

Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy

lub w pobliskich hotelach, o czym informujemy kilka dni przed szkoleniem

Szkolenie trwa 8 godzin:

Sobota – g. 8:30-17:00

Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.

W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)

Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.

Maksymalna liczba uczestników – 8 osób

Cena: 2750 brutto PLN*

Metody modyfikacji plików – StageX

Szkolenia z zakresu modyfikacji zawartości pamięci sterowników silników spalinowych mających na celu zmianę przebiegu momentu obrotowego lub aktywacji/dezaktywacji określonych systemów lub funkcji. Szkolenie to prowadzimy na oprogramowaniu MagicMotorSport – StageX

Dla osób zaczynających przygodę z modyfikacjami silników lub motorsportem.

Osoby biorące udział w szkoleniu muszą posiadać podstawową wiedzę zakresu budowy, działania oraz eksploatacji silników spalinowych.

Osoby biorące udział w szkoleniu muszą zabrać ze sobą laptopa z zasilaczem oraz myszką.

  • Wprowadzenie w układy mechatronicznych systemów sterowania silników spalinowych;
  • Strategie sterowania masą dostarczanego paliwa i powietrza;
  • Omówienie pojęć związanych z kalibracją parametrów sterowania silników spalinowych;
  • Problemy związane z niewłaściwą edycją, sposobem odczytu lub zapisu modyfikowanego programu oraz ich rozwiązywanie;
  • Obsługa programu StageX;
  • Obszary kalibracyjne pamięci ECU oraz omówienie podstawowych map;
  • Techniki modyfikacji map edytowanych w celu zwiększenia momentu/mocy silników spalinowych (na przykładzie wybranej grupy sterowników);
  • Precyzyjna kalibracja AFR/ʎ (no smoke strategy);
  • Techniki kształtowania i obliczania doładowania/przepływu;
  • Strategie sterowania SOI;
  • Limitery i finalne kształtowanie krzywej momentu obrotowego;

Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ

Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy

lub w pobliskich hotelach, o czym informujemy kilka dni przed szkoleniem

Szkolenie trwa 8 godzin:

Sobota – g. 8:30-17:00

Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.

W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)

Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.

Maksymalna liczba uczestników – 8 osób

Cena: 2750 brutto PLN*

Sieci CAN 

Sieć CAN to najbardziej rozpowszechniona sieć transmisji danych w pojazdach. Składa się z urządzeń, węzłów komunikacyjnych oraz dwu przewodowej skrętki. Szkolenie z sieci CAN obejmuje zakres cyfrowej komunikacji pomiędzy urządzeniami, gdzie informacje przesyłane są za pomocą bitów oraz bajtów w ramkach danych. Zakres poruszanych zagadnień będzie obejmował wprowadzenie do cyfrowej komunikacji pomiędzy urządzeniami, uporządkowanie nomenklatury związanej z omawianymi zagadnieniami. Uczestnicy posiądą wiedzę niezbędną do poprawnej diagnostyki sieci CAN zarówno elektronicznej jak i cyfrowej warstwy danych.

Szkolenie dedykowane jest dla osób zajmujących się elektroniką pojazdową związaną z sieciami wymiany danych.

  • Osoby biorące udział powinny posiadać podstawowe informację dotyczące obsługi przyrządów pomiarowych, multimetr, oscyloskop.
  • Osoby biorące udział w szkoleniu powinny zabrać ze sobą komputer z systemem operacyjnym widnows 7 lub windows 10.

Szkolenie składa się z dwóch etapów. Części wprowadzającej w zagadnienia związane z siecią CAN oraz części praktycznej polegającej na nawiązywaniu komunikacji, symulowaniu oraz modyfikacji informacji zawartych w sieciach wymiany danych, rozróżnianie sieci CAN oraz określanie paramentów transmisji. Szerzej w części praktycznej zostanie opisany standard UDS oraz różnice pomiędzy sesją diagnostyczną ramkami identyfikacyjnymi a danymi reprezentowanymi w sposób ciągły w sieciach wymiany danych.

ETAP I (część teoretyczna)

  • Wprowadzenie w tematykę rozproszonych systemów sterowania
  • Omówienie warstwy fizycznej sieci CAN
    • Low speed
    • High speed
  • Warstwa łącza danych
    • Rodzaje ramek i arbitraż
    • Obsługa błędów
  • Warstwa aplikacyjna
    • Wymiana danych w trybie ciągłym między sterownikami
    • Protokoły diagnostyczne

ETAP II (część praktyczna)

  • Tworzenie sieci “na stole”
    • Zastosowanie terminatorów
    • Symulacja usterek sieci CAN
  • Komunikacja pomiędzy modułami
    • Podgląd, rejestracja ramek CAN
    • Sterowanie elementami wykonawczymi za pomocą sieci CAN
  • Uruchamianie modułów, symulacja działania w warunkach warsztatowych
  • Uruchamianie sesji diagnostycznej
    • Tworzenie zapytań diagnostycznych
    • Standard UDS
  • Praca samodzielna z interfejsem CAN

Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ

Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy

Szkolenie trwa  8 godzin:

Sobota – g. 8:30 – 17:00

Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.

W sobotę  o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)

Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 2 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.

Maksymalna liczba uczestników – 8 osoby

Cena: 2460 brutto PLN*

Elektronika samochodowa

Szkolenia z zakresu elektroniki samochodowej podzielone są na dwa etapy. Pierwszy dotyczy podstawowych technik pomiarowych w praktyce warsztatowej. Szkolenie kierowane jest do mechaników oraz elektromechaników pojazdowych. Wiedza i praktyka zdobyta podczas odbytego szkolenia ułatwi i znacząco przyspieszy diagnostykę czujników i elementów wykonawczych znajdujących się na wyposażeniu pojazdu. Drugi etap zaś kierowany jest do osób pragnących zdobyć szerszą wiedzę z zakresu elektroniki samochodowej oraz poznać tajniki zaawansowanych pomiarów warsztatowych z wykorzystaniem oscyloskopu, sterowania PWM oraz diagnostyki sieci CAN.

Etap I

Szkolenie pt. Podstawy technik pomiarowych w praktyce warsztatowej dedykowane jest dla osób chcących zdobyć wiedzę i umiejętności znacząco ułatwiające diagnostykę pojazdów.

Plan szkolenia:

Część teoretyczna:

  • Teoria elektroniki ( podstawowe pojęcia, napięcie prąd, rezystancja, indukcyjność, pojemność)
  • Połączenie równoległe i szeregowe podstawowych elementów elektronicznych
  • Schematy elektryczne ( podstawowe oznaczenia i symbole, czytanie schematów elektrycznych)
  • Przyrządy pomiarowe ( sondy pomiarowe, multimetr, cęgi prądowe, oscyloskop ), omówienie zasad prawidłowego pomiaru, zakresów pomiarowych
  • Samochodowe maszyny elektryczne (alternator, rozrusznik)
  • Składniki obwodów elektrycznych w pojeździe:
    • Zabezpieczenie obwodów elektrycznych ( bezpieczniki i klemy pirotechniczne)
    • Przekaźniki
  • Dobór chemii warsztatowej oraz podstawowych narzędzi

Część praktyczna:

  • Naprawy i modyfikacje wiązek elektrycznych – połączenia przewodów, zaciskanie konektorów, rozbieranie kostek
  • Pomiar napięcia ładowania, pobór prądu w trybie uśpienia
  • Metoda weryfikacji przekaźników
  • Sensory (teoria + pomiary elementów sprawnych i uszkodzonych, multimetr + oscyloskop):
    • Czujniki potencjometryczne ( położenia przepustnicy, położenia pedału przyspieszenia)
    • Czujniki piezoelektryczne
    • Czujniki indukcyjne
    • Czujniki Halla
    • Czujniki ciśnienia ( MAP sensor, ciśnienia paliwa)
    • Czujniki temperatury NTC i PTC ( temperatury powietrza, oleju silnikowego, paliwa, włącznik termiczny wentylatora)
    • Przepływomierze powietrza masowe
    • Sonda lambda
  • Sygnały PWM – zasada działania, sterowanie urządzeń wykonawczych
  • Elementy wykonawcze( teoria + pomiary):
    • Zawory elektromagnetyczne
    • Przepustnica
  • Planowanie ścieżki diagnostycznej na podstawie schematu elektrycznego oraz kodu usterki  (kod usterki, analiza błędu i wytypowanie potencjalnych uszkodzeń, czytanie schematów)
  • Diagnoskop uniwersalny (Topdon) – podstawy obsługi, możliwości zastosowania, interpretacja raportów
  • Laboratoryjne podłączenie sterownika silnika – diagnostyka czujników

Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ

Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy

Szkolenie trwa  8 godzin:

Sobota – g. 8:30 – 16:30

Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.

W sobotę  o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)

Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 6 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.

Maksymalna liczba uczestników – 12 osób

Cena: 1300 brutto PLN*

Etap II

Szkolenie pt. Zaawansowane pomiary warsztatowe  z wykorzystaniem oscyloskopu, sterowanie PWM, diagnostyka sieci CAN kierowane jest do osób, które brały udział w pierwszym poziomie w naszej firmie i chcą poszerzyć swoją wiedzę.

Plan szkolenia:

  • Parametry sygnałów wejściowych i wyjściowych ( okres, częstotliwość)
  • Wstęp do systemów transmisji danych (warstwa fizyczna, przebiegi sygnałów w sieci CAN Low i CAN High)
  • Pomiary sieci CAN z wykorzystaniem oscyloskopów (symulacja usterek zwarcie przewodów do masy do + itd.)
  • Zakłócenia elektromagnetyczne, a sieci transmisji danych (metody prawidłowej naprawy wiązki sieci CAN)
  • LIN ( podstawowe informacje, pomiary)
  • Sterowanie wtryskiwaczami systemu CR ( przebiegi czasowe, interpretacja)
  • Sterowniki systemów ABS (czujniki prędkości obrotowej)
  • Test ustawienia rozrządu z wykorzystaniem oscyloskopu
  • Diagnostyka cewek zapłonowych
  • Metodyka postępowania w przypadku braku komunikacji z modułami
  • Programatory:
    • Pamięci i procesory (typy, obudowy)
    • Programatory pamięci dostępne na rynku
    • Odczyt kodów PIN
    • Praktyczne przykłady odczytu pamięci
  • Diagnoskopy, korelacja z pomiarami – interpretacja ramek zamrożonych i logów

Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ

Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy

Szkolenie trwa 8 godzin:

Sobota – g. 8:30 – 17:00

Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.

W sobotę oraz niedzielę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)

Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.

Maksymalna liczba uczestników – 8 osób

Cena: 1449 brutto PLN*

*Dla osób ubiegających się o szkolenie z dofinansowania KFS kwota końcowa za każde szkolenie jest wyższa o 250 zł brutto z tytułu dodatkowej obsługi oraz sporządzonej dokumentacji. Czas na realizację szkolenia dofinansowanego z KFS to 3 miesiące.

Osoby ubiegające się o szkolenie z dofinansowania muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz w uwagach zawrzeć numer umowy.

Relacje Z Naszych Szkoleń