Naprawa elektroniki samochodowej
wykonujemy naprawy modułów elektronicznych z większości marek i większości systemów. Naprawiamy moduły, które są zamontowane w aucie jak również zdemontowane i przysłane do naszej siedziby.
Kodowanie, programowanie, adaptacje
wykonujemy usługi kodowania nieaktywnych funkcji w większości marek i pojazdów – w szczególności grupy VAG oraz marek premium. Posiadamy sprzęt by programować nowe sterowniki, dopisywać komponenty i dokonywać programowania online z wykorzystaniem oprogramowania producenckiego. Oferujemy adaptację oraz kalibrację czujników, zaworów i wszelkich urządzeń wykonawczych.
Odczyt danych z modułów elektronicznych pojazdów
Odczyt zawartości pamięci sterowników pojazdów jest niezbędny w wielu przypadkach, takich jak pozyskanie kodu PIN niezbędnego do programowania kluczyków lub zmiany kodowania pojazdu, identyfikacji pochodzenia podzespołu (nr VIN, numer seryjny), czy w przypadku konieczności wymiany danej części na inną, używaną. Oferujemy odczyt większości pamięci występujących w pojazdach przy wykorzystaniu profesjonalnych programatorów i urządzeń. Odczyt odbywa się przy wykorzystaniu metod bezinwazyjnych – przez złącze OBD pojazdu, lub symulację fragmentu instalacji elektrycznej pojazdu na stanowisku testowym gdzie łączymy się z modułem przez jego fabryczne złącze, oraz inwazyjnych – wymagających otworzenia obudowy sterownika oraz odczytu przy wykorzystaniu fabrycznych punktów na płycie PCB lub poprzez wylutowanie kości i odczyt z wykorzystaniem zewnętrznego programatora oraz odpowiedniego adaptera.
Klonowanie modułów elektronicznych
Wiele sterowników samochodowych przypisanych jest do konkretnego egzemplarza samochodu co w przypadku wymiany podzespołu na inny, używany wymaga często jego klonowania lub dopisania do samochodu. Są to najczęściej moduły BSI, UCH, CEM, zestaw wskaźników, moduł poduszek powietrznych, moduł parkowania, sterownik zawieszenia, radar, radio czy sterownik klimatyzacji.
W przypadku pojazdów z grupy VAG wiele sterowników posiada tzw. Ochronę komponentu (component protection) która zabezpiecza przed prostą wymianą elementów pomiędzy pojazdami. Mamy możliwość dopisania używanego modułu z blokadą CP do innego auta.
Klonujemy również sterowniki automatycznych skrzyń biegów, najczęściej przez złącze sterownika.
Crash Data
W momencie aktywacji poduszek powietrznych w czasie zderzenia w pamięci sterownika poduszek powietrznych zapisywane są dane dotyczące wypadku. Sterownik SRS po wypadku zapisuje błąd CRASH DATA niemożliwy do skasowania diagnostycznie i najczęściej jest zablokowany przed ponownym użyciem. Oferujemy naprawę modułów SRS polegającą na usunięciu z pamięci informacji o wystąpieniu zdarzenia co przywraca sterownik do stanu sprzed wypadku.
Sterownik po naprawie może służyć wyłącznie do celów badawczych, nie nadaje się do ponownego montażu w samochodzie poruszającym się po drogach publicznych.
Wyłączenie Immobilisera
Immobiliser zabezpiecza pojazd przed nieuprawnionym uruchomieniem. Na życzenie klienta jesteśmy w stanie wyłączyć obsługę funkcji immobilisera w wielu sterownikach silników pojazdu. Wyłączenie immobilisera jest również przydatne w przypadku tzw. Swapu silnika do innego pojazdu lub nadwozia.
DTC off
Oferujemy wyłączenie obsługi poszczególnych błędów w tablicy diagnostycznej większości sterowników silnika.