Chiptuning/modyfikacje – Profesjonalna modyfikacja zawartości pamięci sterownika odpowiedzialnej za sterowania parametrami pracy silnika spalinowego. Naszą przygodę z samochodami zaczęliśmy właśnie od tej dziedziny – czyli strojenia silników zarówno benzynowych jak i Diesel. Nasze doświadczenia badawcze oraz usługi związane z obróbką plików ECU dla dziesiątek warsztatów, pozwoliło na zdobycie doświadczenia w optymalizacji oprogramowania sterującego pracą silników spalinowych. W ramach modyfikacji oferujemy indywidualną modyfikację w zależności od potrzeb klienta, uwzględniając oczekiwania związane z przyrostem momentu obrotowego i mocy. Każdą modyfikację poprzedza kompleksowa diagnostyka auta, sugestie związane z proponowanymi rezultatami. Modyfikujemy doładowane silniki benzynowe oraz wysokoprężne(Diesel) i niektóre silniki wolnossące. Wykonujemy również modyfikacje mechaniczne polegające na zmianie elementów układu dolotowego, wydechowego oraz komponentów układu zasilania. Współpracujemy z firmami zajmującymi się przygotowaniem customowych układów wydechowych oraz turbosprężarek.

Przebieg procesu modyfikacji oprogramowania w naszej firmie

  • Ustalenie warunków cenowych

  • Diagnostyka silnika i podzespołów wraz z logowaniem parametrów oraz oględziny

  • Pomiar momentu obrotowego i mocy na programie seryjnym

  • Odczyt zawartości pamięci sterownika

  • Modyfikacja zawartości sterownika

  • Programowanie sterownika z indywidualnie przygotowanym zestawem map

  • Ponowna diagnostyka parametrów

  • Pomiar momentu obrotowego i mocy na programie zmodyfikowanym wraz z logowaniem istotnych parametrów

Podczas modyfikacji oprogramowania efektem końcowym interesującym klienta jest na ogół wykres momentu obrotowego i mocy. Należy zauważyć, że wiele osób zwraca uwagę na wartości – maksymalne, które w wielu przypadkach modyfikowanych aut dostępne są w wąskim zakresie prędkości obrotowych, tym samym mogą nie nieść za sobą istotnego skrócenia czasu rozpędzania, zaś przyczynić się do szybszej eksploatacji elementów przeniesienia napędu lub układu doładowania czy oczyszczania spalin. Nasze modyfikacje mają na celu zmianę charakterystyki przebiegu momentu obrotowego w taki sposób by dając radość użytkownikom i pozwalając na sprawniejsze wyprzedzanie nie przyczyniać się do przyspieszonej eksploatacji. Najczęściej spotykanym problemem aut, które przyjeżdżają do nas na poprawki są problemy związane ze zbyt wysokim ciśnieniem turbosprężarki lub częstą regeneracją filtra cząstek stałych. Wynika to najczęściej z braku diagnostyki lub nieumiejętnej obróbki map, które najczęściej pochodzą z zewnętrznego źródła. W naszej firmie możecie Państwo zmodyfikować auto z zachowaniem bezpiecznych nastaw i parametrów. Nigdy nie modyfikujemy aut, które posiadają usterki lub niedomagania, któregokolwiek z systemów.

Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż w zależności od producenta oraz zastosowanych podzespołów chiptuning nie zawsze jest wskazany lub w niektórych przypadkach grozi bardzo szybką eksploatacją. Posiadając odpowiednie doświadczenie doradzimy, czy dany silnik ma potencjał i możliwości na zwiększenie mocy.

Odpowiedź brzmi: nic szczególnego. Tak jak przed każdego rodzaju usługą, miło jest otrzymać auto w nienagannym stanie technicznym, które pozwala na wykonanie jazdy próbnej i hamowania. W przypadku, jakichkolwiek niedomagań informujemy klienta i naprawiamy określone dysfunkcje lub zapraszamy na inny termin po usunięciu problemów we własnym zakresie.

Przede wszystkim dbać o regularny serwis olejowy i wymianę filtrów. Nie zalecamy stosowania olejów typu LongLife, gdyż szereg badań potwierdził brak zachowania dobrych właściwości oleju po pokonywaniu dystansów powyżej 15-20 tysiącach kilometrów. W przypadku aut bardzo wysilonych np. po stage 2/stage 3 zaleca się jeszcze częstszą wymianę zwłaszcza dla aut turbo benzynowych.  Co więcej, jeśli modyfikacji uległ sam silnik, pamiętajmy o tym, że pozostałe podzespoły mogą zostać poddane procesowi szybszej eksploatacji – sprzęgło, opony, hamulce itd. Kiedy w pełnym zakresie wykorzystujemy potencjał naszego motoru i starajmy się dobierać styl jazdy do parametrów otoczenia.

Zawsze zachowujemy kopię programu seryjnego, jeśli nasz klient chciałby powrócić do nastaw seryjnych np. z powodu sprzedaży lub innych. Koszt przywrócenia auta do programu seryjnego po czasie dłuższym niż miesiąc od modyfikacji to 100-150 zł, w zależności od sposobu zapisu. W przypadku niezadowolenia lub reklamacji jest to usługa bezpłatna.

W obecnej chwili posiadamy możliwość hamowania pojazdu z wykorzystaniem hamowni drogowej Dynomet lub na rolkach hamowni podwoziowej.

Usługa trwa od 3 godzin do całego dnia roboczego – w zależności od rodzaju sterownika, sposobu odczytu itp. W przypadku nietuzinkowych aut usługa może potrwać dłużej.

Spalanie paliwa po klasycznej modyfikacji przebiegu momentu i mocy powinno utrzymać się na tym samym poziomie zachowując podobny styl jazdy. Nie ma fizycznej możliwości uzyskania większego momentu bez zwiększenia ilości ładunku lub dawki paliwa. Biorąc pod uwagę, że nasz styl jazdy możemy dostosować do aktualnych parametrów mamy wpływ na jego optymalizację co może przynieść wymierne efekty. Podobnie jest z autami z automatyczną skrzynią biegów. Nie mniej jednak jest to zależne od stylu jazdy. Istnieje możliwość tzw. ecotuningu, lecz nie przynosi on taki przyrostów mocy. W przypadku gdy mamy do czynienia z kierowcą, który przysłowiowo „wciska pedał gazu piętą”, spalanie na pewno wzrośnie. Jeśli ktoś Państwu sugeruje, że będzie inaczej to jesteście oszukiwani, lub ten ktoś nie posiada podstawowej wiedzy z fizyki i termodynamiki.

Na to pytanie w pewnym sensie odpowiedzieliśmy w punkcie 3. Dodatkowo trzeba pamiętać, że modyfikacja wykorzystuje potencjał podzespołów, którego nie wykorzystał maksymalnie producent. Wobec tego jesteśmy bliżej granic konstrukcyjnych i niektóre elementy będą narażone na nieco szybszą eksploatację.

Zgadzamy się, że istnieje wiele firm, w tym profesjonalnych, które nawet mają większe doświadczenie. Naszym atutem jest kilka faktów:

  • jako firma prowadząca szkolenia z zakresu chiptuningu oraz obrabiająca pliki innym warsztatom macie Państwo gwarancję jakości i rzetelności, wynikającą z samodzielnej obróbki programu
  • jako firma zajmujemy się szczegółową diagnostyką co pozwala dokładnie dobrać i zweryfikować nastawy pod dane auto
  • jako firma jesteśmy na rynku tylko od kilku lat, będąc tym samym zmuszeni do stosowania konkurencyjnych cen
  • modyfikacje i chiptuning to nasza pasja a nie tylko sposób na zarabianie pieniędzy – nie mamy parcia na ilość, gdyż inne działania takie jak obróbka plików, szkolenia oraz sprzedaż pozwalają nam na dobre funkcjonowanie. Każdą modyfikację traktujemy indywidualnie, poświęcając szczególną uwagę na zadowolenie klienta

Obróbka plików ECU/TCU/SRS

Nawiązujemy współpracę z warsztatami posiadającymi odpowiednie narzędzia do programowania sterowników. – Usługa polega na obróbce wsadu sterownika odczytanego przez warsztat partnerski. Wykonujemy usługi związane z modyfikacją zawartości pamięci, mającą na celu:

  • Podniesienie momentu obrotowego oraz mocy pojazdu.
  • Aktywację lub dezaktywację systemów/funkcji (DPF/SCR/EGR/SWIRL/02S)
  • Włączanie/wyłączanie DTC
  • Aktywację procedur AL/LC/P&B/HR itp.
Przejdź do CHIP MANAGERA
Loading...