Studia podyplomowe „Diagnostyka i mechatronika samochodów”
Zasady rekrutacji na studia podyplomowe
Proces rekrutacji na studia jest zgodny z aktualnie obowiązującym „Regulaminem Studiów Podyplomowych w Politechnice Lubelskiej“, odbywa się w systemie Elektronicznej Rejestracji Kandydatów.
Termin rekrutacji: 20.01-28.02.2023 r.
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się kandydaci, którzy posiadają kwalifikację pełną, co najmniej na poziomie 6, tj. ukończony I stopień studiów.
Jeżeli liczba zweryfikowanych kandydatów przekroczy liczbę miejsc, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe
- podpisany kwestionariusz osobowy (wydruk z ERK)
- dwa zdjęcia (3,5 x 4,5 cm)
- odpis dyplomu ukończenia studiów
- potwierdzenie wniesienia opłaty wpisowej 85,00 pln
Pełną dokumentację należy przesłać pocztą tradycyjną na adres:
Politechnika Lubelska Wydział Mechaniczny ul. Nadbystrzycka 36, 20-618 Lublin (z dopiskiem podyplomowe)
w terminie do 28 lutego 2023 r. (liczy się data nadania przesyłki).
Czas trwania: 2 semestry
Planowany termin rozpoczęcia: po skompletowaniu grupy.
Opłata za studia: 2 x 3 500 zł
Organizacja zajęć: w soboty i niedziele według ustalonego harmonogramu
Kontakt do rekrutacji: mgr Agnieszka Wojciechowska 81 538 42 37, a.wojciechowska@pollub.pl
OPIS STUDIÓW
DIAGNOSTYKA I MECHATRONIKA SAMOCHODÓW
Studia są skierowane do osób chcących poszerzyć wiedze specjalistyczną w zakresie diagnostyki, elektroniki i mechatroniki stosowanej w pojazdach samochodowych, nie tylko od strony teoretycznej ale również praktycznej.
W szczególności dla:
- absolwentów studiów I i II stopnia Uczelni Wyższych,
- elektromechaników i elektroników samochodowych,
- osób zajmujących się modyfikacjami silników lub pojazdów, rzeczoznawców,
- osób pracujących w branży ubezpieczeniowej,
- przedstawicieli organów ścigania,
- laboratoriów kryminalistycznych,
- nauczycieli w szkołach średnich technicznych oraz branżowych.
Zaplanowane godziny:
Semestr I, 120 godzin
Przedmioty:
- Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych: Budowa ogólna pojazdów samochodowych. Zasady eksploatacji i utrzymania pojazdów w stanie zdatności. Planowanie oraz przeprowadzanie napraw środków transportu i ich podzespołów.
- Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych: Podstawowe układy elektryczne i elektroniczne w pojazdach samochodowych, budowa i zasada działania źródeł energii, urządzeń oraz maszyn stosowanych w pojazdach.
- Mechatronika pojazdów samochodowych: Budowa i działanie czujników i elementów wykonawczych stosowanych w pojazdach samochodowych. Sieci transmisji danych. Metody rejestracji i analizy przebiegów napięciowych elementów wykonawczych.
- Układy napędowe pojazdów samochodowych: Klasyfikacja, budowa i działanie źródeł napędu w układach napędowych pojazdów samochodowych. Praktyczne badania właściwości źródeł napędu i elementów układów napędowych pojazdów przy użyciu przyrządów pomiarowych.
- Diagnostyka pojazdów samochodowych: Metody diagnostyki nadwozia, podwozia, układu napędowego, silnika oraz układu sterowania silnika
- Proseminarium
Semestr II, 92 godziny
Przedmioty:
- Systemy bezpieczeństwa i komfortu w pojazdach samochodowych: Systemy wspomagające kierowcę stosowane obecnie w pojazdach samochodowych, charakterystyka ich działania, diagnostyka i weryfikacja, ograniczenia i zależności.
- Systemy sterowania nowoczesnych układów napędowych: Sposoby, cele i kryteria sterowania w układach napędowych pojazdów z silnikiem spalinowym oraz hybrydowych i elektrycznych. Sterowanie silników zasilanymi różnymi paliwami. Układy oczyszczania spalin.
- Diagnostyka pokładowa pojazdów samochodowych: Diagnostyka pokładowa pojazdu samochodowego oraz transmisji danych w pokładowych systemach informatycznych. Adaptacje i kodowania podzespołów, programowanie elektronicznych podzespołów pojazdu.
- Odczyt i analiza danych wypadkowych w pojazdach samochodowych: Bezpieczeństwo czynne i bierne. Standard pass-thru w diagnostyce pojazdów. Programatory diagnostyczne. Odczyt danych elektronicznych pod kątem informacji dotyczących kolizji.
- Seminarium
- Praca końcowa
Fakt, że kadra prowadząca zajęcia będzie składać się tylko z osób które rzeczywiście praktykowały wykładaną wiedzę na obiektach rzeczywistych sprawi że współpraca Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej z Liderem przemysłu mechatroniki w motoryzacji w Polsce firma MS Group, da w efekcie Studia podyplomowe na poziomie jakiego w Polsce jeszcze nie było.
Więcej informacji o studiach: Mgr inż. Dawid Tatarynow, tel. (0-81)-538-42-47, d.tatarynow@pollub.pl