Szkolenia z zakresu elektroniki samochodowej podzielone są na dwa etapy. Pierwszy dotyczy podstawowych technik pomiarowych w praktyce warsztatowej. Wiedza i praktyka zdobyta podczas odbytego szkolenia ułatwi i znacząco przyspieszy diagnostykę czujników i elementów wykonawczych znajdujących się na wyposażeniu pojazdu.
Szkolenie składa się z części teoretycznej oraz praktycznej.
Część teoretyczna:
- Teoria elektroniki ( podstawowe pojęcia, napięcie prąd, rezystancja, indukcyjność, pojemność)
- Połączenie równoległe i szeregowe podstawowych elementów elektronicznych
- Schematy elektryczne ( podstawowe oznaczenia i symbole, czytanie schematów elektrycznych)
- Przyrządy pomiarowe ( sondy pomiarowe, multimetr, cęgi prądowe, oscyloskop ), omówienie zasad prawidłowego pomiaru, zakresów pomiarowych
- Samochodowe maszyny elektryczne (alternator, rozrusznik)
- Składniki obwodów elektrycznych w pojeździe:
- Zabezpieczenie obwodów elektrycznych ( bezpieczniki i klemy pirotechniczne)
- Przekaźniki
- Dobór chemii warsztatowej oraz podstawowych narzędzi
Część praktyczna:
- Naprawy i modyfikacje wiązek elektrycznych – połączenia przewodów, zaciskanie konektorów, rozbieranie kostek
- Pomiar napięcia ładowania, pobór prądu w trybie uśpienia
- Metoda weryfikacji przekaźników
- Sensory (teoria + pomiary elementów sprawnych i uszkodzonych, multimetr + oscyloskop):
- Czujniki potencjometryczne ( położenia przepustnicy, położenia pedału przyspieszenia)
- Czujniki piezoelektryczne
- Czujniki indukcyjne
- Czujniki Halla
- Czujniki ciśnienia ( MAP sensor, ciśnienia paliwa)
- Czujniki temperatury NTC i PTC ( temperatury powietrza, oleju silnikowego, paliwa, włącznik termiczny wentylatora)
- Przepływomierze powietrza masowe
- Sonda lambda
- Sygnały PWM – zasada działania, sterowanie urządzeń wykonawczych
- Elementy wykonawcze( teoria + pomiary):
- Zawory elektromagnetyczne
- Przepustnica
- Planowanie ścieżki diagnostycznej na podstawie schematu elektrycznego oraz kodu usterki (kod usterki, analiza błędu i wytypowanie potencjalnych uszkodzeń, czytanie schematów)
- Diagnoskop uniwersalny (Topdon) – podstawy obsługi, możliwości zastosowania, interpretacja raportów
- Laboratoryjne podłączenie sterownika silnika – diagnostyka czujników
Szkolenie odbywa się w Ośrodku szkoleniowym 4 Żywioły:
https://goo.gl/maps/Zzbi86iHpRpJevPw7
https://goo.gl/maps/Zzbi86iHpRpJevPw7
Szkolenie trwa 8 godzin:
Sobota – g. 8:30 – 16:30
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem – koszt szkolenia: 1300 zł brutto
Szkolenie prowadzone w grupach maksymalnie 9 osobowych.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 6 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.