Szybkie linki
Pasja, doświadczenie, długoletnia praktyka na Politechnice Warszawskiej oraz współpraca z jednostkami szkoleniowymi zaowocowała powstaniem oferty wielu szkoleń z zakresu elektroniki samochodowej. Nasze szkolenia skierowane są do następujących grup zawodowych:
elektromechanicy i elektronicy samochodowi
osoby zajmujące się modyfikacjami silników spalinowych
osoby chcące rozpocząć przygodę z tzw. chiptuningiem lub tuningiem
rzeczoznawcy, osoby pracujące w branży ubezpieczeniowej
przedstawiciele organów ścigania, laboratoriów kryminalistycznych itp.
Metody odczytu sterowników oraz weryfikacji parametrów pojazdu przed i po modyfikacji
Szkolenia z zakresu odczytu zawartości pamięci sterowników silników spalinowych mających na celu zmianę przebiegu momentu obrotowego lub aktywacji/dezaktywacji określonych systemów lub funkcji. Szkolenie to przygotowuje uczestnika do obsługi najpopularniejszych programatorów dostępnych na rynku w każdej z dostępnych metod odczytu/zapisu. Dodatkowo uczestnik zdobywa wiedzę pozwalającą na identyfikację i rejestrację przebiegów czasowych parametrów rzeczywistych pojazdów szczególnie istotnych z punktu widzenia modyfikacji.
Dla osób zaczynających przygodę z modyfikacjami silników lub motorsportem.
Osoby biorące udział w szkoleniu muszą posiadać podstawową wiedzę zakresu budowy, działania oraz eksploatacji silników spalinowych.
Szkolenie składa się z trzech modułów:
Moduł 1: Rejestracja parametrów rzeczywistych
- Wprowadzenie w układy mechatronicznych systemów sterowania silników spalinowych
- Najważniejsze parametry rzeczywiste dla silników benzynowych i diesla oraz warunki ich rejestracji
- Diagnostyczne i organoleptyczne metody oceny stanu technicznego pojazdu/silnika przed modyfikacją
- Postępowanie w przypadku wyłączania systemów Adblue/EGR/SCR/DPF/FAP oraz obsługi błędów
Moduł 2: Metody odczytu i zapisu danych w sterownikach silników spalinowych
- Dostępne urządzenia do odczytu i zapisu danych w sterownikach ECU/TCU oraz ich krótka charakterystyka
- Sposoby odczytu i zapisu pamięci (OBD, BDM, bezpośrednia) oraz rodzaje magazynów pamięci
- Metody zabezpieczeń́ „antytuningowych” oraz omówienie sum kontrolnych
- Transmisja danych podczas odczytu i zapisu pamięci
Moduł 3: Praktyczne metody odczytu sterowników
- Odczyt ECU poprzez złącze OBD za pomocą: Flex, Autotuner, KESSv2, VF2 Flasher
- Metody odczytu/zapisu nie wymagające otwarcia sterownika ( Bench/TriCore)
- Metody otwierania i poprawnego sklejania sterowników
- Odczyt BDM/Boot z wykorzystaniem ramy
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ
Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy
lub w pobliskich hotelach, o czym informujemy kilka dni przed szkoleniem
Szkolenie trwa 6 godzin:
Piątek – g. 12:00-18:30
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.
Maksymalna liczba uczestników – 8 osób
Cena: 1250 brutto PLN*
Chiptuning
Szkolenia z zakresu modyfikacji zawartości pamięci sterowników silników spalinowych mających na celu zmianę przebiegu momentu obrotowego lub aktywacji/dezaktywacji określonych systemów lub funkcji. Szkolenie to prowadzimy na różnych poziomach w różnych konfiguracjach.
Początkujący
Dla osób zaczynających przygodę z modyfikacjami silników lub motorsportem.
Osoby biorące udział w szkoleniu muszą posiadać podstawową wiedzę zakresu budowy, działania oraz eksploatacji silników spalinowych.
Osoby biorące udział w szkoleniu muszą zabrać ze sobą laptopa z zasilaczem wraz z zainstalowanym programem WinOLS w wersji DEMO:
https://www.evc.de/en/download/down_winols.asp
Szkolenie składa się z 3 modułów:
Moduł 1: Sterowanie nowoczesnych silników spalinowych
- Wprowadzenie w układy mechatronicznych systemów sterowaniai funkcje sterowników silników spalinowych, algorytmy strategii sterowania momentu obrotowego
- Zagadnienia związane z ograniczeniem wydajności podzespołów
- Metody pomiaru mocy i momentu w warunkach drogowych i stacjonarnych
- Strategie sterowania ilością̨/masą dostarczanego paliwa i powietrza
- Diagnostyczne metody oceny stanu technicznego pojazdu/silnika przed modyfikacją(analiza logowanych parametrów, omówienie funkcjonalności dataloggerów i analizatorów)
Moduł 2: Metody odczytu i zapisu danych w sterownikach silników spalinowych (część praktyczna)
- Omówienie dostępnych urządzeńdo odczytu i zapisu danych w sterownikach ECU oraz ich krótka charakterystyka
- Sposoby odczytu i zapisu pamięci (OBD, BDM, BOOT) oraz rodzaje magazynów pamięci
- klonowanie sterowników
- Metody zabezpieczeń́ „antytuningowych” oraz omówienie zagadnienia sum kontrolnych
- Transmisja danych podczas odczytu i zapisu pamięci
Moduł 3: Podstawy edycji danych zapisanych w pamięci sterowników
- Omówienie obszarów kalibracyjnych pamięci ECU oraz selekcja istotnych „map” z punktu widzenia chiptuningu
- Obsługi programu WinOLSoraz StageX (konfiguacja, prezentacja 2D/3D, factory i offsety, metody szybkiego dodawania i kopiowania zmian)
- Metodyka wyszukiwania map, struktury plików odczytanych z pamięci sterowników samochodowych
- Techniki modyfikacji map edytowanych w celu zwiększenia momentu/mocy silników spalinowych (na przykładzie wybranej grupy sterownikówEDC17)
- Problemy związane z niewłaściwą edycją, sposobem odczytu lub zapisu modyfikowanego programu oraz ich rozwiązywanie.
- Porównywanie plików i przenoszenie zmian
- Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników
Szkolenie odbywa się w Hotelu Air na warszawskim Okęciu:
https://goo.gl/maps/CVhYZzc28YyEinVk9
Szkolenie trwa 16 godzin:
Piątek– g. 09:00 – 16:30
Sobota – g. 8:30 – 16:30
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
Każdego dnia o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest opłacenie uczestnictwa najpóźniej 6 dni roboczych przed szkoleniem – koszt szkolenia: 4000 zł brutto
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 6 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu / miejsca z przyczyn od siebie niezależnych.
Uczestnik może zrezygnować z udziału w szkoleniu bez ponoszenia kosztów najpóźniej na 6 dni roboczych przed planowanym rozpoczęciem szkolenia.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 6 dni roboczych organizator zastrzega sobie prawo zatrzymania 30 % kwoty szkolenia z tytułu kosztów administracyjno – lokalowych.
W przypadku rezygnacji z udziału w dniu szkolenia Uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami, a kwestie udziału w innym terminie zostaną ustalone indywidualnie.
Cena: 4000 brutto PLN*
Zaawansowany
Dla osób, które brały udział w pierwszym poziomie w naszej firmie lub osób które:
- posiadają pełną wiedzę z poziomu pierwszego
- posiadają doświadczenie w modyfikacjach ale chcą uzupełnić i usystematyzować wiedzę oraz pogłębić wiedzę zakresu identyfikacja, wyszukiwania oraz edycji map w sterownikach Bosch, Siemens
W obu ostatnich przypadkach wiedza ta potwierdzana jest poprzez rozmowę telefoniczną lub konwersację mailową.
Szkolenie trwa 2 dni ( 16h)
- Przypomnienie funkcji WinOLS oraz omówienie funkcji zaawansowanych, znacznie przyspieszających pracę przy obróbce plików
- Różnice i podobieństwa w grupach sterowników
- Modyfikacja silników o zapłonie samoczynnym (Diesla) na przykładzie (EDC16, 17, SID, PCR ewentulanie denso/delphi)
- Precyzyjna kalibracja AFR/ʎ (no smoke strategy)
- Techniki kształtowania i obliczania doładowania/przepływu
- Strategie sterowania SOI
- Limitery i finalne kształtowanie krzywej momentu obrotowego
- Tabele błędów, tryby awaryjne
- Dezaktywacja systemu EGR
- Dezaktywacja systemu AdBlue/NOx
- Dezaktywacja systemu DPF
- Torque monitoring
- Interakcja ECU-TCU
- Sposoby zmniejszania EGT
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ
Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy
Szkolenie trwa 16 godzin:
Sobota – g. 8:30 – 16:30
Niedziela – g. 8:30 – 16:30
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W sobotę oraz niedzielę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 2 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.
Maksymalna liczba uczestników – 4 osoby
Cena: 8500 brutto PLN*
Eskpercki
Metody modyfikacji plików – ECM Titanium
Szkolenia z zakresu modyfikacji zawartości pamięci sterowników silników spalinowych mających na celu zmianę przebiegu momentu obrotowego lub aktywacji/dezaktywacji określonych systemów lub funkcji. Szkolenie to prowadzimy na oprogramowaniu Alientech – ECM Titanium
Dla osób zaczynających przygodę z modyfikacjami silników lub motorsportem.
Osoby biorące udział w szkoleniu muszą posiadać podstawową wiedzę zakresu budowy, działania oraz eksploatacji silników spalinowych.
Osoby biorące udział w szkoleniu muszą zabrać ze sobą laptopa z zasilaczem oraz myszką.
- Wprowadzenie w układy mechatronicznych systemów sterowania silników spalinowych;
- Strategie sterowania masą dostarczanego paliwa i powietrza;
- Omówienie pojęć związanych z kalibracją parametrów sterowania silników spalinowych;
- Problemy związane z niewłaściwą edycją, sposobem odczytu lub zapisu modyfikowanego programu oraz ich rozwiązywanie;
- Obsługa programu ECM Titanium;
- Obszary kalibracyjne pamięci ECU oraz omówienie podstawowych map;
- Techniki modyfikacji map edytowanych w celu zwiększenia momentu/mocy silników spalinowych (na przykładzie wybranej grupy sterowników);
- Precyzyjna kalibracja AFR/ʎ (no smoke strategy);
- Techniki kształtowania i obliczania doładowania/przepływu;
- Strategie sterowania SOI;
- Limitery i finalne kształtowanie krzywej momentu obrotowego;
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ
Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy
lub w pobliskich hotelach, o czym informujemy kilka dni przed szkoleniem
Szkolenie trwa 8 godzin:
Sobota – g. 8:30-17:00
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.
Maksymalna liczba uczestników – 8 osób
Cena: 2750 brutto PLN*
Metody modyfikacji plików – StageX
Szkolenia z zakresu modyfikacji zawartości pamięci sterowników silników spalinowych mających na celu zmianę przebiegu momentu obrotowego lub aktywacji/dezaktywacji określonych systemów lub funkcji. Szkolenie to prowadzimy na oprogramowaniu MagicMotorSport – StageX
Dla osób zaczynających przygodę z modyfikacjami silników lub motorsportem.
Osoby biorące udział w szkoleniu muszą posiadać podstawową wiedzę zakresu budowy, działania oraz eksploatacji silników spalinowych.
Osoby biorące udział w szkoleniu muszą zabrać ze sobą laptopa z zasilaczem oraz myszką.
- Wprowadzenie w układy mechatronicznych systemów sterowania silników spalinowych;
- Strategie sterowania masą dostarczanego paliwa i powietrza;
- Omówienie pojęć związanych z kalibracją parametrów sterowania silników spalinowych;
- Problemy związane z niewłaściwą edycją, sposobem odczytu lub zapisu modyfikowanego programu oraz ich rozwiązywanie;
- Obsługa programu StageX;
- Obszary kalibracyjne pamięci ECU oraz omówienie podstawowych map;
- Techniki modyfikacji map edytowanych w celu zwiększenia momentu/mocy silników spalinowych (na przykładzie wybranej grupy sterowników);
- Precyzyjna kalibracja AFR/ʎ (no smoke strategy);
- Techniki kształtowania i obliczania doładowania/przepływu;
- Strategie sterowania SOI;
- Limitery i finalne kształtowanie krzywej momentu obrotowego;
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ
Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy
lub w pobliskich hotelach, o czym informujemy kilka dni przed szkoleniem
Szkolenie trwa 8 godzin:
Sobota – g. 8:30-17:00
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.
Maksymalna liczba uczestników – 8 osób
Cena: 2750 brutto PLN*
Sieci CAN
Sieć CAN to najbardziej rozpowszechniona sieć transmisji danych w pojazdach. Składa się z urządzeń, węzłów komunikacyjnych oraz dwu przewodowej skrętki. Szkolenie z sieci CAN obejmuje zakres cyfrowej komunikacji pomiędzy urządzeniami, gdzie informacje przesyłane są za pomocą bitów oraz bajtów w ramkach danych. Zakres poruszanych zagadnień będzie obejmował wprowadzenie do cyfrowej komunikacji pomiędzy urządzeniami, uporządkowanie nomenklatury związanej z omawianymi zagadnieniami. Uczestnicy posiądą wiedzę niezbędną do poprawnej diagnostyki sieci CAN zarówno elektronicznej jak i cyfrowej warstwy danych.
Szkolenie dedykowane jest dla osób zajmujących się elektroniką pojazdową związaną z sieciami wymiany danych.
- Osoby biorące udział powinny posiadać podstawowe informację dotyczące obsługi przyrządów pomiarowych, multimetr, oscyloskop.
- Osoby biorące udział w szkoleniu powinny zabrać ze sobą komputer z systemem operacyjnym widnows 7 lub windows 10.
Szkolenie składa się z dwóch etapów. Części wprowadzającej w zagadnienia związane z siecią CAN oraz części praktycznej polegającej na nawiązywaniu komunikacji, symulowaniu oraz modyfikacji informacji zawartych w sieciach wymiany danych, rozróżnianie sieci CAN oraz określanie paramentów transmisji. Szerzej w części praktycznej zostanie opisany standard UDS oraz różnice pomiędzy sesją diagnostyczną ramkami identyfikacyjnymi a danymi reprezentowanymi w sposób ciągły w sieciach wymiany danych.
ETAP I (część teoretyczna)
- Wprowadzenie w tematykę rozproszonych systemów sterowania
- Omówienie warstwy fizycznej sieci CAN
- Low speed
- High speed
- Warstwa łącza danych
- Rodzaje ramek i arbitraż
- Obsługa błędów
- Warstwa aplikacyjna
- Wymiana danych w trybie ciągłym między sterownikami
- Protokoły diagnostyczne
ETAP II (część praktyczna)
- Tworzenie sieci “na stole”
- Zastosowanie terminatorów
- Symulacja usterek sieci CAN
- Komunikacja pomiędzy modułami
- Podgląd, rejestracja ramek CAN
- Sterowanie elementami wykonawczymi za pomocą sieci CAN
- Uruchamianie modułów, symulacja działania w warunkach warsztatowych
- Uruchamianie sesji diagnostycznej
- Tworzenie zapytań diagnostycznych
- Standard UDS
- Praca samodzielna z interfejsem CAN
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ
Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy
Szkolenie trwa 8 godzin:
Sobota – g. 8:30 – 17:00
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 2 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.
Maksymalna liczba uczestników – 8 osoby
Cena: 2460 brutto PLN*
Elektronika samochodowa
Szkolenia z zakresu elektroniki samochodowej podzielone są na dwa etapy. Pierwszy dotyczy podstawowych technik pomiarowych w praktyce warsztatowej. Szkolenie kierowane jest do mechaników oraz elektromechaników pojazdowych. Wiedza i praktyka zdobyta podczas odbytego szkolenia ułatwi i znacząco przyspieszy diagnostykę czujników i elementów wykonawczych znajdujących się na wyposażeniu pojazdu. Drugi etap zaś kierowany jest do osób pragnących zdobyć szerszą wiedzę z zakresu elektroniki samochodowej oraz poznać tajniki zaawansowanych pomiarów warsztatowych z wykorzystaniem oscyloskopu, sterowania PWM oraz diagnostyki sieci CAN.
Etap I
Szkolenie pt. Podstawy technik pomiarowych w praktyce warsztatowej dedykowane jest dla osób chcących zdobyć wiedzę i umiejętności znacząco ułatwiające diagnostykę pojazdów.
Plan szkolenia:
Część teoretyczna:
- Teoria elektroniki ( podstawowe pojęcia, napięcie prąd, rezystancja, indukcyjność, pojemność)
- Połączenie równoległe i szeregowe podstawowych elementów elektronicznych
- Schematy elektryczne ( podstawowe oznaczenia i symbole, czytanie schematów elektrycznych)
- Przyrządy pomiarowe ( sondy pomiarowe, multimetr, cęgi prądowe, oscyloskop ), omówienie zasad prawidłowego pomiaru, zakresów pomiarowych
- Samochodowe maszyny elektryczne (alternator, rozrusznik)
- Składniki obwodów elektrycznych w pojeździe:
- Zabezpieczenie obwodów elektrycznych ( bezpieczniki i klemy pirotechniczne)
- Przekaźniki
- Dobór chemii warsztatowej oraz podstawowych narzędzi
Część praktyczna:
- Naprawy i modyfikacje wiązek elektrycznych – połączenia przewodów, zaciskanie konektorów, rozbieranie kostek
- Pomiar napięcia ładowania, pobór prądu w trybie uśpienia
- Metoda weryfikacji przekaźników
- Sensory (teoria + pomiary elementów sprawnych i uszkodzonych, multimetr + oscyloskop):
- Czujniki potencjometryczne ( położenia przepustnicy, położenia pedału przyspieszenia)
- Czujniki piezoelektryczne
- Czujniki indukcyjne
- Czujniki Halla
- Czujniki ciśnienia ( MAP sensor, ciśnienia paliwa)
- Czujniki temperatury NTC i PTC ( temperatury powietrza, oleju silnikowego, paliwa, włącznik termiczny wentylatora)
- Przepływomierze powietrza masowe
- Sonda lambda
- Sygnały PWM – zasada działania, sterowanie urządzeń wykonawczych
- Elementy wykonawcze( teoria + pomiary):
- Zawory elektromagnetyczne
- Przepustnica
- Planowanie ścieżki diagnostycznej na podstawie schematu elektrycznego oraz kodu usterki (kod usterki, analiza błędu i wytypowanie potencjalnych uszkodzeń, czytanie schematów)
- Diagnoskop uniwersalny (Topdon) – podstawy obsługi, możliwości zastosowania, interpretacja raportów
- Laboratoryjne podłączenie sterownika silnika – diagnostyka czujników
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ
Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy
Szkolenie trwa 8 godzin:
Sobota – g. 8:30 – 16:30
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 6 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.
Maksymalna liczba uczestników – 12 osób
Cena: 1300 brutto PLN*
Etap II
Szkolenie pt. Zaawansowane pomiary warsztatowe z wykorzystaniem oscyloskopu, sterowanie PWM, diagnostyka sieci CAN kierowane jest do osób, które brały udział w pierwszym poziomie w naszej firmie i chcą poszerzyć swoją wiedzę.
Plan szkolenia:
- Parametry sygnałów wejściowych i wyjściowych ( okres, częstotliwość)
- Wstęp do systemów transmisji danych (warstwa fizyczna, przebiegi sygnałów w sieci CAN Low i CAN High)
- Pomiary sieci CAN z wykorzystaniem oscyloskopów (symulacja usterek zwarcie przewodów do masy do + itd.)
- Zakłócenia elektromagnetyczne, a sieci transmisji danych (metody prawidłowej naprawy wiązki sieci CAN)
- LIN ( podstawowe informacje, pomiary)
- Sterowanie wtryskiwaczami systemu CR ( przebiegi czasowe, interpretacja)
- Sterowniki systemów ABS (czujniki prędkości obrotowej)
- Test ustawienia rozrządu z wykorzystaniem oscyloskopu
- Diagnostyka cewek zapłonowych
- Metodyka postępowania w przypadku braku komunikacji z modułami
- Programatory:
- Pamięci i procesory (typy, obudowy)
- Programatory pamięci dostępne na rynku
- Odczyt kodów PIN
- Praktyczne przykłady odczytu pamięci
- Diagnoskopy, korelacja z pomiarami – interpretacja ramek zamrożonych i logów
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy M.S. Group Sp. z o.o. – TUTAJ
Ul. Majowa 24, 05-090 Wypędy
Szkolenie trwa 8 godzin:
Sobota – g. 8:30 – 17:00
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W sobotę oraz niedzielę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% ceny szkolenia lub zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 4 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.
Maksymalna liczba uczestników – 8 osób
Cena: 1449 brutto PLN*
*Dla osób ubiegających się o szkolenie z dofinansowania KFS kwota końcowa za każde szkolenie jest wyższa o 250 zł brutto z tytułu dodatkowej obsługi oraz sporządzonej dokumentacji. Czas na realizację szkolenia dofinansowanego z KFS to 3 miesiące.
Osoby ubiegające się o szkolenie z dofinansowania muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz w uwagach zawrzeć numer umowy.