Szkolenie wprowadza uczestnika w podstawy prawidłowych technik pomiarowych i diagnostyki usterek elektronicznych w praktyce warsztatowej.
Wiedza i praktyka zdobyta podczas odbytego szkolenia ułatwi i znacząco przyspieszy diagnostykę usterek elektronicznych oraz czujników i elementów wykonawczych znajdujących się na wyposażeniu pojazdów nie tylko samochodów osobowych, ale także sprzętu ciężkiego: maszyn rolniczych , maszyn budowlanych, czy samochodów ciężarowych.
Szkolenie dedykowane dla osób związanych z diagnostyką pojazdową chcących poszerzyć swoje umiejętności o diagnostykę usterek elektronicznych.
Zakres materiału realizowanego podczas szkolenia pozwala na szybkie ujednolicenie poziomu uczestników, przez co odnajdują się na nim również osoby z doświadczeniem w zakresie diagnostyki i napraw usterek elektronicznych w pojazdach.
Szkolenie składa się z części teoretycznej oraz praktycznej.
Część teoretyczna:
- Teoria elektroniki ( podstawowe pojęcia, napięcie prąd, rezystancja, indukcyjność, pojemność)
- Połączenie równoległe i szeregowe podstawowych elementów elektronicznych
- Schematy elektryczne ( podstawowe oznaczenia i symbole, czytanie schematów elektrycznych)
- Przyrządy pomiarowe ( sondy pomiarowe, multimetr, cęgi prądowe, oscyloskop ), omówienie zasad prawidłowego pomiaru, zakresów pomiarowych
- Samochodowe maszyny elektryczne (alternator, rozrusznik)
- Składniki obwodów elektrycznych w pojeździe:
- Zabezpieczenie obwodów elektrycznych ( bezpieczniki i klemy pirotechniczne)
- Przekaźniki
- Dobór chemii warsztatowej oraz podstawowych narzędzi
Część praktyczna:
- Naprawy i modyfikacje wiązek elektrycznych – połączenia przewodów, zaciskanie konektorów, rozbieranie kostek
- Pomiar napięcia ładowania, pobór prądu w trybie uśpienia
- Metoda weryfikacji przekaźników
- Sensory (teoria + pomiary elementów sprawnych i uszkodzonych, multimetr + oscyloskop):
- Czujniki potencjometryczne ( położenia przepustnicy, położenia pedału przyspieszenia)
- Czujniki piezoelektryczne
- Czujniki indukcyjne
- Czujniki Halla
- Czujniki ciśnienia ( MAP sensor, ciśnienia paliwa)
- Czujniki temperatury NTC i PTC ( temperatury powietrza, oleju silnikowego, paliwa, włącznik termiczny wentylatora)
- Przepływomierze powietrza masowe
- Sonda lambda
- Sygnały PWM – zasada działania, sterowanie urządzeń wykonawczych
- Elementy wykonawcze( teoria + pomiary):
- Zawory elektromagnetyczne
- Przepustnica
- Planowanie ścieżki diagnostycznej na podstawie schematu elektrycznego oraz kodu usterki (kod usterki, analiza błędu i wytypowanie potencjalnych uszkodzeń, czytanie schematów)
- Diagnoskop uniwersalny (Topdon) – podstawy obsługi, możliwości zastosowania, interpretacja raportów
- Laboratoryjne podłączenie sterownika silnika – diagnostyka czujników
https://goo.gl/maps/Zzbi86iHpRpJevPw7