Szkolenie wprowadza uczestnika w  podstawy prawidłowych technik pomiarowych i diagnostyki usterek elektronicznych  w praktyce warsztatowej.

Wiedza i praktyka zdobyta podczas odbytego szkolenia ułatwi i znacząco przyspieszy diagnostykę usterek elektronicznych oraz czujników i elementów wykonawczych znajdujących się na wyposażeniu pojazdów nie tylko samochodów osobowych, ale także sprzętu ciężkiego: maszyn rolniczych , maszyn budowlanych, czy samochodów ciężarowych.

Szkolenie dedykowane dla osób związanych z diagnostyką pojazdową chcących poszerzyć swoje umiejętności o diagnostykę usterek elektronicznych.

Zakres materiału realizowanego podczas szkolenia pozwala na szybkie ujednolicenie poziomu uczestników, przez co odnajdują się na nim również osoby z  doświadczeniem w zakresie diagnostyki i napraw usterek elektronicznych w pojazdach.

Szkolenie składa się z części teoretycznej oraz praktycznej.

Część teoretyczna:

  • Teoria elektroniki ( podstawowe pojęcia, napięcie prąd, rezystancja, indukcyjność, pojemność)
  • Połączenie równoległe i szeregowe podstawowych elementów elektronicznych
  • Schematy elektryczne ( podstawowe oznaczenia i symbole, czytanie schematów elektrycznych)
  • Przyrządy pomiarowe ( sondy pomiarowe, multimetr, cęgi prądowe, oscyloskop ), omówienie zasad prawidłowego pomiaru, zakresów pomiarowych
  • Samochodowe maszyny elektryczne (alternator, rozrusznik)
  • Składniki obwodów elektrycznych w pojeździe:
    • Zabezpieczenie obwodów elektrycznych ( bezpieczniki i klemy pirotechniczne)
    • Przekaźniki
  • Dobór chemii warsztatowej oraz podstawowych narzędzi
Szkolenie elektronika samochodowa

Część praktyczna:

  • Naprawy i modyfikacje wiązek elektrycznych – połączenia przewodów, zaciskanie konektorów, rozbieranie kostek
  • Pomiar napięcia ładowania, pobór prądu w trybie uśpienia
  • Metoda weryfikacji przekaźników
  • Sensory (teoria + pomiary elementów sprawnych i uszkodzonych, multimetr + oscyloskop):
    • Czujniki potencjometryczne ( położenia przepustnicy, położenia pedału przyspieszenia)
    • Czujniki piezoelektryczne
    • Czujniki indukcyjne
    • Czujniki Halla
    • Czujniki ciśnienia ( MAP sensor, ciśnienia paliwa)
    • Czujniki temperatury NTC i PTC ( temperatury powietrza, oleju silnikowego, paliwa, włącznik termiczny wentylatora)
    • Przepływomierze powietrza masowe
    • Sonda lambda
  • Sygnały PWM – zasada działania, sterowanie urządzeń wykonawczych
  • Elementy wykonawcze( teoria + pomiary):
    • Zawory elektromagnetyczne
    • Przepustnica
  • Planowanie ścieżki diagnostycznej na podstawie schematu elektrycznego oraz kodu usterki  (kod usterki, analiza błędu i wytypowanie potencjalnych uszkodzeń, czytanie schematów)
  • Diagnoskop uniwersalny (Topdon) – podstawy obsługi, możliwości zastosowania, interpretacja raportów
  • Laboratoryjne podłączenie sterownika silnika – diagnostyka czujników
Szkolenie odbywa się w Ośrodku szkoleniowym 4 Żywioły:
https://goo.gl/maps/Zzbi86iHpRpJevPw7
Szkolenie trwa 8 godzin:
Sobota – g. 8:30 – 16:30
Na szkoleniu dostępna jest kawa/herbata, napoje zimne i ciastka.
W sobotę o godzinie 13:00 jest przerwa obiadowa (obiad wliczony w cenę szkolenia)
Warunkiem uczestnictwa jest zapłacenia całości najpóźniej 5 dni roboczych przed szkoleniem – koszt szkolenia: 1300 zł brutto
Szkolenie prowadzone w grupach maksymalnie 9 osobowych.
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie się co najmniej 6 osobowej grupy. W przypadku gdy nastąpi sytuacja, że nie zbierze się taka ilość chętnych – ustalany jest inny termin a uczestnicy są o tym informowania najpóźniej 5 dni przed szkoleniem.

Zapisy na szkolenia odbywają się poprzez zakup uczestnictwa  na konkretnym termin  tutaj

Szkolenie elektronika ECUSzkolenie elektronika salaSzkolenie elektronika materiały