[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

W ramach usług, które oferujemy jest strojenie instalacji LPG.

Na polskim rynku jeździ około 3 mln pojazdów wyposażonych w instalację LPG. Jest to bardzo rozsądne, uzasadnione ekonomicznie rozwiązanie, pod warunkiem, że nie grozi przyspieszonej eksploatacji silnika. W wielu przypadkach, instalacja nie jest dostosowana do silnika który zasila. Bardzo często komponenty zostały dobrane niewłaściwie lub strojenie i regulacja nie zostały wykonane poprawnie.

Obecnie funkcjonuje kilkudziesięciu producentów oferujących komponenty instalacji LPG. Część sterowników sama adaptuje się do silnika (korzystając z sygnału sondy lambda lub parametrów rzeczywistych OBD takich jak korekty krótko i długoterminowe STFT/LTFT), inne wymagają bardziej pracochłonnej kalibracji. Auto adaptacja nie zawsze spełnia oczekiwania użytkowników czy monterów, w związku z tym konieczna jest często korekcja parametrów, by zapewnić prawidłową i bezpieczną pracę silnika spalinowego.

Strojenie, które wykonujemy bazuje na parametrach związanych ze sterowaniem dawki paliwa a konkretnie jej stosunku do masy dostarczonego powietrza. Prawidłowo wystrojona instalacja powinna zapewniać taki sam współczynnik λ dla zasilania LPG czyli równy współczynnikowi AFR – 15,5. W każdym zakresie obciążenia i prędkości obrotowej współczynnik λ powinien odpowiadać współczynnikowi, jaki realizowany był podczas zasilania Pb. Podczas strojenia dokonujemy odczytu wartości z czujnika lambda, korekt krótko i długoterminowych oraz jeśli to możliwe temperatury spalin.

W przypadku zasilania LPG, proces spalania trwa nieco dłużej, przez co średnia temperatura spalin jest nieco wyższa. W zależności od obciążenia temperatura ta może przekraczać dopuszczalne wartości, powodując degradację komponentów silnika, m.in.: zaworów, gniazd zaworowych. By nie dopuścić do przekroczenia tej temperatury należy odpowiednio zmodyfikować dawkę wtryskiwanego paliwa lub zmienić nastawy kąta wyprzedzenia zapłonu, co nie jest możliwe bez modyfikacji jednostki sterującej.

W ramach usługi stroimy auta, by osiągi na LPG były co najmniej takie same jak na Pb a w przypadku aut sportowych modyfikujemy również na życzenia nastawy KWZ w fabrycznym sterowniku silnika. Każde podejście do strojenia jest indywidulane i rozpoczyna się od oceny doboru komponentów i weryfikacji ich prawidłowego działania na podstawie podglądanych parametrów. Następnie w warunkach drogowych ustawiamy parametry wtrysku tak by zapewnić prawidłową i bezawaryjną pracę silnika.